Jeden případ za všechny, aneb k čemu je to dobré.

27. 04. 2022, 19:36

Indikátor DPF pomohl při problémech s velmi častým vypalováním (preciznější by bylo nazývat tento proces regenerací) filtru pevných částic. Samotnou situaci nevyřeší, ale pomůže analyzovat problém.

Jednalo se o Volkswagen Sharan, rok výroby 2015, motor CFFB. Nájezd 160 000 km, první majitel. Hodí se upozornit, že v autě nebyl proveden upgrade Dieselgate (tedy v SW nebyl nahrát poslední update, kterým se výrobce snažil násilně dodržovat to, co do té doby nedělal – to jest vždy a za všech podmínek splňovat emisní normy, a to i za cenu neustálého namáhání EGR ventilu, častého vstřikování AdBlue a neustálého plnění (a následného vypalování) DPF).

Majitel si stěžoval, že mu poslední dobou velmi často po příjezdu do garáže a vypnutí motoru zůstane spuštěný ventilátor v motorovém prostoru. Dříve toto nepozoroval. Na fórech mu radili, že by se mohlo jednat o časté vypalování DPF.

Při návštěvě servisu a diagnostice vozu nebyly zjištěny žádné chyby. Při upozornění na možný problém s DPF mu bylo řečeno, že regenerace probíhají samy a nemá je řešit.

Majitel se snažil dle návodů rozpoznat příznaky probíhající regenerace, ale u rodinného auta, se kterým jezdí manželka i děti to není snadné. Navíc v jeho případě byly jediným příznakem zvýšené otáčky na volnoběh. Protože jezdil minimálně na semaforech, používal volnoběh převážně jen u domu a případně v cíli. Toto řešení tedy nepoužitelné.

Po zakoupení indikátoru DPF měl přehledně všechny potřebné informace a věděl o každém vypalování. Auto vypalovalo při běžném provozu každých 100-200 km. Servis tuto informaci přisoudil velké spotřebě oleje (auto od výroby spotřebovalo 1 l oleje na cca 2 500 km, ve VW se mu to nepodařilo nikdy vyreklamovat, dle příručky může být spotřeba až 1 l na 1 000 km). Majitel oponoval, že se spotřeba nezměnila a že dříve problémy s častým vypalováním neměl.

Během následujících 10 000 km se intervaly mezi vypalováním zkrátily na 80-150 km. Doba vypálení se protáhla až na 30 minut, někdy se ani nedokončilo. Nešťastný majitel předal informace o vzdálenostech a časech vypalování servisu. Servis to sám nemá jak zjistit, musel by s autem najezdit několik stovek km a na to nemá servis ani zákazník čas.

Předané indicie ukazovaly na možné zaplnění DPF nespalitelnými složkami oleje. DPF bylo vymontováno a odborně vyčištěno. Už samotné vážení před a po čištění ukazovalo na velmi zanesené DPF.

Po opětovném montáži do vozidla a následném provozování je výsledkem: vypalování probíhá každých 350-600 km a trvá cca 3-5 minut, v závislosti na provozu. Tedy naprostá spokojenost.


Tento e-shop využívá cookies a bez jejich použití není schopen fungovat. Nesouhlasím s použitím cookies na tomto e-shopu (zobrazí se prázdná stránka).