Studium przypadku, czyli do czego to służy.

27. 04. 2022, 19:36

(tylko w języku czeskim)

Indikátor DPF pomohl při problémech s velmi častým vypalováním (preciznější by bylo nazývat tento proces regenerací) filtru pevných částic. Samotnou situaci nevyřeší, ale pomůže analyzovat problém.

Jednalo se o Volkswagen Sharan, rok výroby 2015, motor CFFB. Nájezd 160 000 km, první majitel. Hodí se upozornit, že v autě nebyl proveden upgrade Dieselgate (tedy v SW nebyl nahrát poslední update, kterým se výrobce snažil násilně dodržovat to, co do té doby nedělal – to jest vždy a za všech podmínek splňovat emisní normy, a to i za cenu neustálého namáhání EGR ventilu, častého vstřikování AdBlue a neustálého plnění (a následného vypalování) DPF).

Majitel si stěžoval, že mu poslední dobou velmi často po příjezdu do garáže a vypnutí motoru zůstane spuštěný ventilátor v motorovém prostoru. Dříve toto nepozoroval. Na fórech mu radili, že by se mohlo jednat o časté vypalování DPF.

Při návštěvě servisu a diagnostice vozu nebyly zjištěny žádné chyby. Při upozornění na možný problém s DPF mu bylo řečeno, že regenerace probíhají samy a nemá je řešit.

Majitel se snažil dle návodů rozpoznat příznaky probíhající regenerace, ale u rodinného auta, se kterým jezdí manželka i děti to není snadné. Navíc v jeho případě byly jediným příznakem zvýšené otáčky na volnoběh. Protože jezdil minimálně na semaforech, používal volnoběh převážně jen u domu a případně v cíli. Toto řešení tedy nepoužitelné.

Po zakoupení indikátoru DPF měl přehledně všechny potřebné informace a věděl o každém vypalování. Auto vypalovalo při běžném provozu každých 100-200 km. Servis tuto informaci přisoudil velké spotřebě oleje (auto od výroby spotřebovalo 1 l oleje na cca 2 500 km, ve VW se mu to nepodařilo nikdy vyreklamovat, dle příručky může být spotřeba až 1 l na 1 000 km). Majitel oponoval, že se spotřeba nezměnila a že dříve problémy s častým vypalováním neměl.

Během následujících 10 000 km se intervaly mezi vypalováním zkrátily na 80-150 km. Doba vypálení se protáhla až na 30 minut, někdy se ani nedokončilo. Nešťastný majitel předal informace o vzdálenostech a časech vypalování servisu. Servis to sám nemá jak zjistit, musel by s autem najezdit několik stovek km a na to nemá servis ani zákazník čas.

Předané indicie ukazovaly na možné zaplnění DPF nespalitelnými složkami oleje. DPF bylo vymontováno a odborně vyčištěno. Už samotné vážení před a po čištění ukazovalo na velmi zanesené DPF.

Po opětovném montáži do vozidla a následném provozování je výsledkem: vypalování probíhá každých 350-600 km a trvá cca 3-5 minut, v závislosti na provozu. Tedy naprostá spokojenost.


Ten sklep internetowy wykorzystuje pliki cookies i bez nich nie może funkcjonować.
Nie wyrażam zgody na używanie przez ten sklep internetowy plików cookies (pojawi się pusta strona).

Technické cookies

Marketingové cookies

Analytické cookies

Ustawienia COOKIES
Potwierdź wybór
Zezwól na wszystkie COOKIES
Odrzuć wszystko